17 de març del 2011

Primavera, estiu, etcètera


Marta Rojals
PRIMAVERA, ESTIU, ETCÈTERA
Ed. La Magrana

"I jo em tapo les orelles, i sóc cega i m'ofego, i a cent cinquanta mil anys llum una agulla fa un forat i del forat surt una llum blanca i dins de la llum blanca comencen a ajuntar-se els protons i els electrons i els neutrons, i els planetes s'inflen com bombolles de sabó, i les aigües torrencials surten de les escletxes i els núvols giren com mans pels cels de tots els oceans i un peix comença a caminar i es posa dret i es fa una casa i a la casa hi ha unes escales que pugen i pugen i al replà de les escales hi sóc jo, cega, sorda, ofegada en l'aigua salada de tots els mars del món. I així s'acaba la música."

Tardor. Hivern. Etcètera. Enfilall de paraules que dibuixen records i esbossen perfils a mà alçada. Imatges amuntegades que es trepitgen i s'empenyen, es busquen i s'esperen. Instants plens de ressons de rialles, de plors, de ràbia, d'impotència. El tot i el res. Allò perdut i allò trobat, o retrobat. El temps, conegut i estrany a la vegada.

T'endinses i l'aigua et porta. Corrent avall. Riba de sol, riba d'obaga. Fred i calor. Alguna topada amb les roques de la vora. Algun cop amb les de la llera. I tu, avall. L'aigua s'accelera, et domina, et mena sense fugida cap a la caiguda. El salt t'engull, t'omple i et buida alhora. I un cop a la bassa, mires amunt, tornes a pujar i tornes a caure.

Imatge Flickr (poketmonster rafa)

8 comentaris:

novesflors ha dit...

No sé el llibre però el fragment que has escollit m'encanta com està escrit, tot el que resumeix tan líricament només amb quatre línies.

Anònim ha dit...

El llegeixes i realment és així! M'ha enganxat des del principi, per la frescor, pels diàlegs, per la proximitat, i per dir en veu alta coses que en més d'una ocasió he pensat. Espero que sigui reconeguda ben aviat ;P ... Per cert, tots els tòpics es queden curts! Vas escoltar el que deien en el programa d'en Clapés?! Uff, hem de parlar!
Petons.
M

digue'm ariadna ha dit...

Novesflors... el llibre flueix davant dels teus ulls, entre les teves mans. Arribes al salt i saltes i no t'ho creus i hi tornes, un, dos, tres cops, el que faci falta...

M... m'agrada molt que t'hagi agradat =:) I tant que hem de parlar...

Anònim ha dit...

Em va atrapar de la primera pàgina a la última. Feia temps que no tenia un llibre així a les mans. El penso regalar per StJordi!
Anna Mas

L'Espolsada llibres ha dit...

:)
M'encanta compartir-la primavera i l'estiu de la Marta Rojals!

digue'm ariadna ha dit...

Anna Mas... benvinguda al laberint... és un bon regal...

Espolsada... poder compartir lectures és un altre dels plaers dels lectors...

Josep ha dit...

Això sí que és publicitat de la bona!

digue'm ariadna ha dit...

Josep... benvingut al laberint... =:)