18 de maig de 2011

La clau


Junichiro Tanizaki
LA CLAU
Ed. 62

"És estrany que les vides de quatre persones tan furtives s'hagin creuat, i el que és més estrany de tot és que tots quatre, per bé que intentem enganyar-nos els uns als altres, col.laborem per arribar a un mateix objectiu."

Diaris creuats d'un matrimoni. Claus a terra i papers amagats. Paraules escrites per a ser llegides, buides i plenes.

Els veritables sentiments es remouen en la foscor. Afloren tèrbols, sense pietat, sense remordiments. Trenen situacions ambigües que formen part d'un joc, a voltes cobert, a voltes descobert.

Aiguabarreig d'amor i odi, de tendresa i crueltat, de decrepitud i vitalitat. Un contrast pervers d'intencions.

Imatge Cara Barer.

9 de maig de 2011

sss (XXVII)...


... en el laberint, també s'hi guarden imatges, i cauen els llibres, i fugen les paraules...

"Y una cosa más, lo digo de corazón: soy una persona anticuada que cree que leer libros es el pasatiempo más hermoso que la humanidad ha creado. El homo ludens baila, canta, realiza gestos significativos, adopta posturas, se acicala, organiza fiestas y celebra refinadas ceremonias. Para nada desprecio la importancia de estas diversiones: sin ellas, la vida humana pasaría sumida en una monotonía inimaginable y, probablemente, la dispersión. Sin embargo, son actividades en grupo sobre las que se eleva un mayor o menor tufillo de instrucción colectiva. El homo ludens con un Libro es libre. Al menos, tan libre como él mismo sea capaz de serlo. Él fija las reglas del juego, subordinado únicamente a su propia curiosidad. Puede permitirse no solo leer libros inteligentes de los que aprenderá cosas, sino también libros estúpidos de los que algo sacará. Es libre de no leer hasta la última página, y de empezar otro por el final e ir retrocediendo. Puede echarse a reír en un punto no destinado a ello o, de repente, detenerse ante una palabras que recordará durante el resto de su vida. Y, finalmente, es libre -y ningún otro pasatiempo puede ofrecerle esto- de escuchar de qué habla Montaigne o de zambullirse en el Mesozoico por un instante."

Wisława Szymborska.
Lecturas no obligatorias. Prosas.
Ed Alfabia.


... moltes gràcies pels vostres correus...